Antidopingkampanje

<p><br /> Antidoping Norge og Norges Idrettsforbund lanserer &quot;&AElig;rlig talt&quot;</p><br />
Publisert: tirsdag 22. januar 2013


På Idrettsgallaseminaret lørdag lanserte Antidoping Norge og Norges Idrettsforbund en kommunikasjons- og holdningskampanje med navnet «Ærlig talt». Kampanjen har som mål å presentere mangfoldet og bredden i antidopingarbeidet, synliggjøre verdiene som ligger til grunn for antidopingarbeidet (ærlighet, fair play og helse) og å synliggjøre doping som samfunnsproblem.



Den bærende ideen er seks sterke historier fra personer som direkte eller indirekte har vært berørt av dopingproblematikken. Disse historiene skal gi et enkelt, nært og ektefølt
inntrykk. Hver enkelt historie og konseptet som helhet, skal ha en positiv utgang - skal bære bud om håp, forandring og viljen til å gjøre noe. Historiene gjennomføres som dokumentariske intervjuer, og skal tas ut gjennom ulike virkemidler; annonser, brosjyrer, magasin, utstilling, video og nett.



Kampanjen skal være et sentralt element i Antidoping Norges 10-årsmarkering (2003-2013) og skal være en integrert del av det forebyggende antidopingarbeidet gjennom 2013. Vi håper dere vil være med å løfte dopingproblematikken ved å ta i bruk kampanjemateriellet som er tilgjengelig på www.renidrett.no.  Det er også mulig å se Idrettsgallaseminaret i opptak ved å trykke her.



For mer informasjon eller andre henvendelser om kampanjemateriell og foredragsholdere vennligst kontakt prosjektleder Anne Katrine Aas på annekatrine.aas@antidoping.no