Meny - Kickboxing.no

Dette er en side for inspirasjon, informasjon og matglede. Her vil du finne oppskrifter på ulike matretter som du kan følge eller bruke som inspirasjon når du lager mat. Oppskriftene er av mat som passer inn i et smart kosthold for unge og eldre idrettsutøvere og mosjonister.

Her vil det også finnes artikler med ulike kosthold og helse relaterte temaer som passer for oss kickboxere. Du vil finne de i bildene under og som nedlastbare PDF. 

Artiklene kan brukes som samtaleemner på treninger eller andre forumer. Disse er også laget for at de kan printes ut og for eksempel henges opp i klubblokaler.

NKBF jobber sammen med Sunn Idrett https://sunnidrett.no/

Anette Sexe

Marielle Kongsvold

Retningslinjer for vektregulering i kickboxing

Kickboxing er en idrett der aktive utøvere konkurrerer i bestemte vektklasser

Fem eller flere om dagen!

Hva er 5 om dagen egentlig og hvorfor skal jeg spise så mye av det?

Husk b´er i hvert måltid

Bensin, byggesteiner og beskyttelse

Hva vil det si å spise smart?

Regelmessig inntak av mat og drikke med god næring

Kosthold og Gradering

Håper disse rådene kan hjelpe deg i jakten mot høyere belter

Hvordan få i seg nok mat - Matbag!

En matbag bør inneholde drikke, matpakke, mellommåltider og påfyll

Matpakke

Matpakka vår trenger ikke være kjedelig, ensformig eller bestå av svette osteskiver på en tørr brødskive

Det er viktig med mensen, også når du er idrettsutøver!

Visste du at manglende menstruasjon på grunn av hard trening og for lite matinntak, kan føre til svakere skjelett og beinskjørhet?

Servering av måltider i klubb

Klubben er med på å gi gode vaner med mat etter trening, det kan også gi eksempler på hva som kan passe av mat etter trening.

3 tips for en (og flere) bedre treningsøkt(er)!

Visste du at det ikke bare er måltidet rett før trening som er viktig for å ha nok energi til treningen?